Iesācēji nereti pieļauj daudzas kļūdas, kas būtiski mazina iespējas sasniegt labas pozīcijas Google meklēšanas rezultātos.

Tas ir pašsaprotami, jo interneta meklētāju darbība tiek nemitīgi pilnveidota un tas, kas strādāja pirms pāris mēnešiem, šodien var radīt problēmas. Turpinājumā noskaidrosim, kas ir šīs kļūdas un kā no tām izvairīties.

1. Nepareizi izvēlēti atslēgas vārdi

Katram no mums liekas, ka esam unikāli, taču tā nav patiesība. Katrs preces, produkta, pakalpojuma vai informācijas meklējums Google tiek piefiksēts. Rezultātā katrā jomā un par katru tēmu veidojas populārāko atslēgvārdu loks. Satura veidošana uz labu laimi, neiedziļinoties cilvēku meklēšanas paradumos, jau pašos pamatos ir nepareiza. Šāda paviršība mazina iespējas vēlāk sasniegt iespējami plašāku lietotāju loku bez papildus ieguldījumiem. No tā var izvairīties, ja veic pilnvērtīgu SEO auditu, iekļaujot nišas analīzi.

Otra kļūda šajā pašā kontekstā ir savas varēšanas pārvērtēšana. Līdzīgi kā cilvēki arī atslēgas vārdi nav vienādi. Perspektīvākie, ar lielāku meklējumu skaitu un komerciāli nozīmīgie atslēgvārdi ir visvilinošākie. Diemžēl nokļūt top pozīcijās Google rezultātos uz šīem vārdiem mēģina arī konkurenti. Lai sasniegtu labas pozīcijas nereti ir jārēķinas ar būtiskiem ieguldījumiem. Šī iemesla dēļ pievērsiet uzmanību atslēgvārdiem ar zemāku konkurenci vai

2. Nav unikāli META virsraksti un apraksti

Katram rakstam, produktam vai lapai ir iespējams izveidot unikālus, tikai Google un citos meklētājos redzamus virsrakstus (title tag) un aprakstus. Ja tas netiks izdarīts, Google meklēšanas robots pats izvēlēsies tekstu, kas tam liksies atbilstošāks, bet tas nav labi.

Pievilcīgs virsraksts un apraksts var būtiski palielināt apmeklētāju plūsmu. Ja viņi neatgriežas atpakaļ Google, lai meklētu to pašu, mājas lapas pozīcijas uz konkrēto atslēgas vārdu var paaugstināties.

Labs paraugs Meta virsraksta un apraksta izmantošanai

3. Uzraksti un aizmirsti? Nepareizi!

Papildināt mājas lapu ar kvalitatīvu saturu ir lieliski, taču tas neko nedod, ja šo saturu neviens neierauga. Latvijā ir n-tās mājas lapas, kurās ir pietiekami labs saturs, taču auditorija ir nulle.

Labākas pozīcijas palīdz sasniegt mājas lapas virzīšana Google meklētājā (skat. seo pakalpojumus). Ja Jums ir liela sekotāju bāze sociālajos tīklos (FB, Twitter, Linkedin, Google+, Draugiem), varat izmantot sekotājus kā resursu, lai popularizētu saturu. Tas ir sevišķi izdevīgi, ja sekotājiem pašiem ir savi web resursi. Papildus tam neaizmirstiet padalīties ar savu jauno rakstu e-pasta listē.

Viens no galvenajiem šķēršļiem, lai popularizētu sevi ir kautrīgums. Tā ir bērnībā iemantota īpašība, kas neļauj pašam sevi slavēt un liek gaidīt atzinību no malas. Piedodiet, bet interneta marketingā darbojas citi likumi un pašreklāmai ir ļoti liela nozīme.

4. Mājas lapa nav reģistrēta Google Webmaster Tools

Ikvienam mājas lapas īpašniekam vai administratoram ir iespēja piereģistrēt savu mājas lapu Google Webmaster Tools. Kad tas izdarīts, rodas iespēja uzzināt daudz papildus informāciju par savu tīmekļa vietni. Pats būtiskākais ieguvums ir iespēja redzēt kļūdu paziņojumus, atslēgas vārdus, ko cilvēki izmantojuši, lai atrastu Jūsu mājas lapu u.c. svarīgas detaļas.

Reģistrēšanās Google tīmekļa pārvaldnieka rīkā ir ļoti vienkārša. Izveidojiet jaunu profilu vai sasaistiet to ar savu pašreizējo gmail epastu. Pēc tam nokopējiet nelielu koda fragmentu un ievietojiet savā mājas lapā norādītajā vietā. Tas arī viss. Jau pavisam drīz varēsiet uzzināt daudz jaunu par savu mājas lapu.

Google Webmaster Tools tiek parādīti arī paziņojumi situācijās, kad mājas lapai ir uzlikts sods un arī pamatojums. Ja vietne nav reģistrēta šajā rīkā, atliek tikai zīlēt, kādēļ tīmekļa vietnei pēkšņi strauji samazinājusies apmeklētāju plūsma.

5. Nekvalitatīvs saturs

Google skatījumā kvalitatīvs saturs ir tāds, kas atbilst lietotāja nodomam. Tas var būt informatīvs, izklaidējošs vai arī var paredzēt pirkšanu, pārdošanu. Vienlaikus informācijai ir jābūt sagatavotai tā, lai meklēšanas robots spētu saprast tā kontekstu un jēgu. Tas nozīmē, ka ir pareizi izveidots a) virsraksts, b) apakšvirsraksti, c) teksts sagatavots izmantojot atbilstošus atslēgvārdus un tiem piekritīgus vārdus.

Ideālā gadījumā tekstam jābūt pietiekami apjomīgam, lai piesaistītu lietotājus, kas meklē dažādus atslēgvārdus. To nevajag speciāli izstiept, taču ir skaidrs, ka garāks teksts var palīdzēt labāk atbildēt uz uzdotajiem jautājumiem un var dot labāku atdevi.

6. Netiek izmantotas iekšējās saites

Katra mājas lapa ir kā sava republika un atsevišķas lapas ir atsevišķas pilsētas vai ciemi. Jūs varat palielināt katras lapas spēku, veidojot iekšējās saites (iekšējos linkus) starp tām. Šāda pieeja ļauj optimālāk sadalīt spēku starp dažādiem rakstiem un rezultātā ieguvēji ir visi.

Atcerieties – iekšējās saites var būt tikpat nozīmīgas kā ārējās saites, ja vien tiek izmantotas pareizi. Tas dod labus rezultātus gan Google pozīcijās, gan uzlabo navigāciju starp dažādiem rakstiem un tādējādi padara labāku lietoāju pieredzi.

7. Mājas lapa atveras pārāk lēni

Saskaņā ar dažādiem pētījumiem tīmekļa vietnes darbības ātrums būtiski atsaucas uz lietotāju uzvedību. Mājas lapas, kas veras vaļā ilgi nemaz nesagaida savus apmeklētājus. Lietotāji uzspiež pogu Back un dodas aplūkot citu resursu. Tas nozīmē, ka ir vērts ieguldīt naudu mājas lapas darbības optimizācijā, padarot to ātrāku. Lai arī ir daudz tehniskie uzlabojumi, ko var veikt, lai padarītu mājas lapu ātrāku, tomēr pašu lielāko efektu dod ātra servera izvēle.

Pārbaudiet savas mājas lapas ielādes laiku (testā izvēlēties serveri, kas atrodas tuvāk Jūsu mērķauditorijai.) Ja šobrīd mājas lapa veras vaļā ilgāk kā 2 sekundēs, ir laiks mainīt hostingu vai vismaz aprunāties ar savu administratoru par lapas ātrdarbības uzlabošanu.

8. Mājas lapa nav piemērota mobilajām ierīcēm

Jau kādu laiku Google indekss darbojas ar moto – Mobile First. Tas nozīmē, ka primāri tiek liktas mobilo ierīču lietotāju intereses. Situācijās, kad mājas lapa ir teicami lietotajama uz stacionārā vai portatīvā datora, bet rada problēmas mobilo ierīču lietotājiem cietīs reitings.

Tiem, kas ir reģistrējušies Google Webmaster Tools, Google pati paziņos, ja ir problēmas. Visiem pārējiem un tiem, kas vēlas darboties preventīvi ir vērts pārbaudīt, vai mājas lapa ir mobilo ierīču lietotājiem draudzīga.

Pārbaudi varat veikt divos veidos. Pirmkārt, pārbaudīt mājas lapu no sava vai tuvinieku mobilā tālruņa. Otra iespēja ir izmantot speciāli šim mērķim paredzētu Google resursu, kas parāda visu vajadzīgo informacīju un iesaka veicamos uzlabojumus.

9. Nepareizi veidotas ienākošās saites

Šī problēma gadās daudzu mājas lapu īpašniekiem, kas tiecas darboties nepārdomāti. Pārāk ātri vai ar nepareiziem enkurtekstiem veidotas ienākošās saites var sagraut pat vislabākos nodomus. Google roboti sajūtot, ka saites tiek veidotas manipulatīvos nolūkos var iesaldēt mājas lapas rezultātus vai pat vispār izmest to ārā no sava indeksa.

Abi varianti ir slikti, līdz ar to ir vērts ievērot piesardzību veidojot ienākošās saites. Idēalā gadījumā ienākošajiem linkiem vajadzētu veidoties dabiski. Tas nozīmē, ka Jūs veidojat kvalitatīvu saturu, citi to atrod bez Jūsu iesaistes un veido saites, bet reālā dzīvē tas nenotiek tik bieži kā gribētos un ir nepieciešama iekšējā un ārējā SEO optimizēšana.

Secinājumi

Veicot mājas lapas pielāgošanu Google un citiem meklēšanas dzinējiem ir jāveic daudzi darbi un jāpievērš uzmanības detaļām. Tās, protams, nav visas kļūdas, ko var pieļaut mājas lapas optimizācijas gaitā, taču varam tās uzskatīt par galvenajām.