SEO teksti
SEO teksti ir speciāli Jūsu mājaslapai radīts saturs ar mērķi nodrošināt apmeklētāju plūsmu no interneta meklētājiem uz konkrēto lapu. Veidojot rakstus, tiek izpildīti divi priekšnosacījumi:
- teksts ir īpaši pielāgots, lai uzņēmuma sagatavotā informācija (produkts, pakalpojums, ziņa) sasniegtu augstākas pozīcijas Google,
- saturs ir saistošs un noderīgs vietnes apmeklētājiem.
Veidojot SEO rakstus, kas atbilst meklētājprogrammu algoritmu prasībām, mēs palielinām iespējas tās ieraudzīt arī interneta lietotājiem, kas meklēs Jūsu piedāvātās preces vai pakalpojumus.
Kas ir SEO teksti mājas lapā?
Pie SEO tekstiem mēs varam pieskaitīt visdažādāko internetā publicēto saturu:
- preču vai pakalpojumu apraksti,
- pamācības un lietošanas instrukcijas,
- bloga raksti par dažādām tēmām,
- atbildes uz biežāk uzdotajiem jautājumiem,
- uzņēmuma jaunumus.
Lai izpatiktu meklētājprogrammu standartiem par labu saturu, ir svarīgi izpētīt tēmu, lietot attiecīgus atslēgvārdus un ievērot tehniskās prasības – formatēt virsrakstus un attēlus, saites, ievērot pareizrakstību un atbilstošu teksta garumu.
Šāds satura publicēšanas veids atšķiras no rakstīšanas brīvā stilā, publicitātes rakstiem, reklāmas tekstiem vai sociālo mediju saturam, taču ir nepieciešams, lai piesaistītu organiskos apmeklētājus no interneta meklētājiem.
Domājot par savu auditoriju, jāatceras, ka rakstam ne tikai robotiem, bet arī lasītājiem – potenciālajiem klientiem. Šī iemesla dēļ SEO rakstam ir jābūt interesantam vai vismaz noderīgam un jāveicina uzticēšanos Jūsu zīmolam un uzņēmumam.
Nedrīkst veidot publikācijas, ko cilvēki pēc ieraudzīšanas uzreiz pamet. Pārlieku ātra iziešana no lapas (“bounce rate”) ir signāls Google, ka saturs ir nekvalitatīvs un augstas pozīcijas neizdosies saglabāt. Digitālajā laikmetā, kad apmeklētāji mājaslapā ierodas no dažādiem avotiem, ikviena publikācija vai bloga raksts vietnē var būt ieejas durvis un reizē arī vizītkarte.
Profesionāli sagatavots SEO teksts sekmē augstākas pozīcijas Google, veicina uzticēšanos un tieši vai netieši arī aktīvu rīcību. Galvenais mērķis ir nostiprināt zīmolu, pārdot preces un pakalpojumus, nevis tīmekļa vietnes apmeklētāju skaita palielināšana.
Cik gariem ir jābūt rakstiem?
SEO tekstu garums ir atkarīgs no jūsu nišas, produkta un atslēgvārdiem. Vairumā gadījumu SEO speciālisti ieteiks vienā rakstā iekļaut vismaz 300 vārdus. Tajā pašā laikā garāki teksti ļauj labāk paskaidrot tēmu, iekļauj vairākus atslēgvārdus un bez papildus darbībām var sasniegt labākus rezultātus.
Dažādi pētījumi liecina, ka top vietas biežāk ieņem publikācijas, kur saturs ir 1000 līdz 2000 vārdi un pat vairāk. Vai visi raksti ir jāveido tik gari? Nē, ir situācijas, kad arī īss teksts teicami raksturo produktu un nekas vairāk nav nepieciešams. Piemēram, dažādi tiešsaistes rīki, kas nodrošina specifiskus servisus parasti satur ļoti maz tekstu.
Saskaņā ar Google vadlīnijām darbiniekiem, kas ikdienā izlases veidā pārbauda tīmekļa vietnes, informatīvam saturam ir jābūt saprotamam, aptverošam un tajā paustajiem faktiem ir jābūt precīziem. Turpretim, saturam, kurā tiek tirgoti produkti ir jābūt tādam, lai lietotāji to var atrast un varētu viegli iepirkties.
Vai garāks teksts nozīmē, ka man būs labākas pozīcijas meklēšanas rezultātos? Nē, bez raksta garuma, ir arī daudzi citi faktori, kas ietekmē pozīcijas Google, taču garākiem rakstiem ir daudzas priekšrocības. Labākais kritērijs pēc kā vadīties ir aplūkot Google topu, lai saprastu, kas tiek prasīts un pēc tam izveidot labāku saturu nekā pirmajām pozīcijām.
Kādi atslēgvārdi tiek izmantoti SEO tekstu veidošanā?
Izvēloties atslēgas vārdus, ir jāņem vērā darbības raksturs – kādas preces un pakalpojumi tiek tirgoti un, ko vēl varētu piedāvāt. Ja vēlaties izpētīt uz kādiem atslēgas vārdiem Jūsu tīmekļa vietne šobrīd piesaista apmeklētājus, reģistrējieties Google Search Console (GSC). Papildus atslēgas vārdiem tajā pāris dienu laikā parādīsies arī cita būtiska informācija – tehniskās kļūdas, cik bieži robots indeksē saturu u.c. ziņas.
SEO.lv savā ikdienas darbā arī izmanto dažādus profesionālos rīkus, kas padara šo procesu ātrāku un vieglāku, bet ja darbojaties tikai saviem spēkiem, tas ir labs sākumpunkts. Arī sadarbojoties ar SEO aģentūru, dati no GSC būs noderīgi, jo atvieglos mājas lapas optimizāciju.
Rakstot tekstus publicēšanai mājaslapā latviešu valodā, jāpatur prātā, ka google.lv versija nav tik precīza kā google.com. Iespējams, tas saistīts ar latviešu valodas īpatnībām vai nepietiekamiem algoritma treniņiem, taču SEO teksti latviski ir jāraksta savādāk kā angliski. Angļu valodas versijā, līdz ar algoritma Bert ieviešanu, reizēm šķiet, ka Google spēj lasīt domas, bet, veicot meklējumus latviski, kļūdu procents ir lielāks.
Cik maksā SEO raksti?
Tekstu izmaksas ir atkarīgas no sadarbības formāta, izvēlēto pakalpojumu veida, SEO tekstu garuma, tēmas un citiem mainīgajiem. Apjautāšanās neko nemaksā. Atrakstiet un saņemsiet atbildes uz visiem jautājumiem.
Rakstīt tekstus pašiem vai sadarboties ar aģentūru?
SEO teksti ir formāts, kas prasa zināmas spējas un prasmes, izmantot publiski pieejamo informāciju un dažādos eksperimentos gūto pieredzi. Mūsu skatījumā katram ir noderīgi apgūt jaunas zināšanas, bet tas, protams, prasa laiku.
- Uzņēmumiem, kas izvēlas darboties saviem spēkiem piedāvājam tekstu koriģēšanas iespējas.
- Mūsu galvenie trumpji ir specifiskas zināšanas, ilggadīga pieredze un profesionāli rīki, kas ļauj sagatavot SEO rakstus ātrāk un kvalitatīvāk.
- Kad vajadzīga seo tekstu rakstīšana – SEO.lv var palīdzēt.