PAREIZA ATSLĒGAS VĀRDU IZVĒLE
Atslēgas vārdu nozīme mājas lapas attīstīšanā
Absolūti lielākā daļa interneta lietotāju rietumu pasaulē, meklējot informāciju, preces vai pakalpojumus, izmanto Google. Šis interneta meklētājs ģenerē atbildes, balstoties uz lietotāju vaicājumiem – atslēgas vārdiem (keywords) – konkrētiem vārdiem vai frāzēm, kas atbilst viņu interesēm vai vajadzībām.
Pieņemot lēmumu par konkrētas lapas atbilstību noteiktam atslēgvārdam, Google vērtē visu lapā redzamo informāciju. (Atšķirībā no cilvēkiem meklēšanas roboti arī attēlus un video redz kā tekstu (kodu)). Tā kā līdzīga informācija internetā var būt pieejama simtiem un tūkstošiem dažādu lapu, interneta meklētājs cenšas izvēlēties atbilstošāko pēc dažādiem kritērijiem.
Kas ir atslēgvārdi?
Atslēgvārdi jeb meklēšanas vaicājumi ir vārdi, frāzes, jautājumi, ko interneta lietotāji izmanto, lai meklētu preces, pakalpojumus vai informāciju.
Atslēgas vārdu un ar tiem saistīto vārdu lietojums tekstā ir viens no spēcīgākajiem signāliem meklēšanas robotiem par satura atbilstību konkrētam vaicājumam. Tas nozīmē, ka atslēgvārdu lietojums tekstā ir izšķiroši svarīgs publicētās informācijas kopējā hierarhijā.
Pareizi izveidoti teksti ir izdevīgi mājas lapu īpašniekiem, jo, rīkojoties pareizi, publicētais saturs var pakāpties augtākās pozīcijās. Vienlaikus, teksti, kas veidoti, ņemot vērā atslēgas vārdu nozīmi, ir izdevīgi arī Google, jo tas var sniegt lietotājiem maksimāli atbilstošus rezultātus. Lietotājs ir apmierināts un turpinās izmantot konkrēto interneta meklētāju arī nākotnē.
Atslēgvārdu izpēte – kā meklēt atslēgas vārdus mājas lapai?
Pētot un atlasot savai mājaslapai atbilstošākos atslēgvārdus vispirms ir jāsaprot mērķi. Vai vēlaties piesaistīt apmeklētājus, vai pārdot produktus un pakalpojumus? Atbilde uz šo jautājumu noteiks to, kādi atslēgvārdi ir jāmeklē.
- Ja jūsu nišā jau darbojas konkurenti, vieglākais veids ir aplūkot viņu mājaslapu, lai novērtētu kādi atsēgvārdi tiek izmantoti lapās, rakstos, produktu nosaukumos un aprakstos.
- Ierakstiet Google meklētājā kādu atslēgvārdu un aplūkojiet meklēšanas algoritma ģenerētos līdzīgos vaicājumus (skat. attēlu zemāk).
- Izmantojiet Google Keyword planner, lai precīzi noskaidrotu, cik reizes mēnesī konkrētais atslēgvārds tiek meklēts. Ja ikdienā pērkat Google reklāmas, redzēsiet arī rekomendācijas. Pretējā gadījumā būs rezultāti tikai konkrētajam vārdam.
Kā izveidot labus tekstus (saturu), kas patīk interneta meklētājiem?
Atslēgas vārdu nozīmes apzināšanās ir tikai pirmais solis. Lai palielinātu apmeklētāju plūsmu ir jāapzin mērķauditorija un jāizprot tās intereses un vajadzības, jo visi atslēgvārdi nav vienādi.
Mājas lapas apmeklētājiem atslēgvārdi ir kā kompass vai virznierādītāji ar kuriem atrast vajadzīgo informāciju. SEO.LV palīdz uzņēmumiem, lai šis kompass rādītu tieši uz viņu resursiem.
Kā meklēt atslēgas vārdus mājas lapai (un tos pareizi pielietot) – Instrukcija
Turpinājumā aplūkosim, kā praksē pareizi meklēt un izvēlēties atbilstošākos atslēgas vārdus.
- Analizējiet meklēšanas vaicājumu izmantošanas biežumu un kontekstu. Ir atslēgas vārdi, kas tiek izmantoti, lai apmierinātu ziņkārību. Citi savukārt tiek izmantoti, lai apzinātos problēmu. Trešā kategorija ir atslēgas vārdi, kas tiek lietoti, lai rastu problēmas risinājumu – atrisinātu vajadzību (pirkt, nomāt, lejupielādēt, pieteikties vizītei, salīdzināt vairākus pārdevējus vai zīmolus u.c.) Meklējot atslēgvārdus lieti noderēs bezmaksas rīks – Google Ads Keyword Planner. Lai to izmantotu optimāli jums ir jābūt aktīvam Google Ads kontam. Pretējā gadījumā redzēsiet nevis precīzu meklējumu skaitu, bet aptuvenas aplēses (1-10, 10-100, 100-1000 u.t.t.). Otra iespēja ir Google Search Console. Arī šis ir bezmaksas rīks, taču, lai iegūtu jēdzīgus datus, vajag, lai jūs jau atrastos +/- labās pozīcijās. Te varēsiet redzēt klikšķus un skatījumus (clicks and impressions) no reāliem interneta lietotājiem.
- Katrai lapai izvēlieties vienu vai retāk dažus dominējošos atslēgas vārdus, kas kalpos par raksta vadmotīvu. Tas nenozīmē, ka nevar iekļaut arī saistītus atslēgas vārdus, bet ir būtiski saglabāt skaidrību gan pašam, gan meklēšanas robotam.
- Izveidojiet pareizu teksta virsrakstu. Tam ir jākalpo gan interneta meklēšanas “zirnekļu”, gan lietotāju vajadzībām.
- Rakstot tekstu, atslēgas vārdi ir jāizmanto atbilstošā daudzumā – ne par daudz, ne par maz. Pretējā gadījumā tekstam būs grūti sasniegt augstas pozīcijas.
- Būtisks ir atslēgas vārdu novietojums tekstā. Tiem ir jābūt izvietotiem noteiktās vietās. Vēlams kādu ielikt pirmajā paragrāfā.
- Izvērtējiet saistīto vārdu lietojumu. Tiem ir jābūt semantiski saistītiem ar izvēlēto atslēgas vārdu. Papildus tam saistītajiem vārdiem ir jābūt saistītiem ar teksta veidošanas mērķi – jāpalīdz atbildēt uz atslēgas vārdā uzdoto vaicājumu.
- Visbeidzot, jums ir jāpārzin saišu (linku) un atpakaļsaišu (backlinks) veidošanas principi un nianses. Pareizs saišu lietojums palīdz meklēšanas robotiem vēl labāk noteikt konkrētās lapas atbilstību lietotāju vaicājumam.
Visi iepriekš minētie nosacījumi ir obligāti jāievēro, lai brīdī, kad cilvēks ierakstīs atslēgvārdu Google, Jūsu lapa tiktu parādīta maksimāli augstā pozīcijā. Ja teksti tiek veidoti bezmērķīgi, iespējas piesaistīt apmeklētājus no interneta meklētājiem strauji samazinās.
Uzņēmumiem, kuriem jau ir izveidota sava auditorija (lielie ziņu portāli) vai saturs tiek publicēts sociālajos tīklos tas nerada problēmas. Ja auditorija ir lojāla (lielie ziņu portāli) var pietikt ar izklaidējošu informāciju vai šokējošiem virsrakstiem. Visiem pārējiem, kas vēlas piesaistīt konkrētu mērķauditoriju ir būtiski izmantot konkrētus atslēgas vārdus. Mums nevajag mākslīgi kāpināt apmeklējumu, rakstot par slavenībām, ja vēlamies pārdot savas preces vai pakalpojumus. Šāda tipa auditorija meklē tikai izklaidi, bet mēs vēlamies stiprināt uzņēmuma atpazīstamību un palielināt peļņu.
Veidojot rakstus, nedrīkst aizmirst arī par meta virsrakstiem un aprakstiem, kas parādīsies Google mājaslapā. Daudzām platformām, t.sk. WordPress tos izveidot un testēt palīdz SEO plugin, piemēram, Yoast vai RankMath. Ja izmantojat kādu citu platformu, kur šāda iespēja nav atbalstīta vai vienkārši vēlaties patrenēties, izmantojiet mūsu meta aprakstu veidotāju. Ja mēģinat uzrakstīt noteikta garuma tekstu, noderēs arī vārdu skaitājs.
Secinājumi
- Precīzi izvēlēti atslēgas vārdi sniedz iespēju būtiski palielināt apmeklētāju plūsmu no Google. Tā ir priekšrocība, ko varam izmantot attiecībā pret saviem konkurentiem, kas atslēgvārdu analīzei un atlasīšanai nepievērš pienācīgu uzmanību vai dara to nepareizi. Ja arī konkurenti cīnās par atslēgvārdiem, tikai ar atlasi nebūs pietiekami un būs vajadzīga arī SEO optimizācija.
- Uzņēmumi, kuru mājas lapu saturs ir veidots, pievēršot pienācīgu uzmanību atslēgvārdu analīzei, var piesaistīt klientus caur internetu ar mazākiem ieguldījumiem.
- Satura (tekstu) veidošana bez iepriekšējas analīzes ir spēle uz labu laimi. Bieži šādas publikācijas izlasa tikai raksta autors un korektors. Lai piesaistītu interneta lietotājus caur Google ir svarīgi saprast, kā meklēt atsēgas vārdus mājaslapai pareizi. Ja nevēlaties eksperimentēt, SEO.lv var palīdzēt atlasīt atslēgvārdus tieši jūsu mājas lapai.
Process ir šķietami vienkāršs, taču reizē arī sarežģīts un laikietilpīgs. Daudzu gadu pieredze mājaslapu optimizācijā ļauj mūsu SEO firmai atrast pašus labākos atslēgvārdus jebkurai nišai. Piedāvājam arī mājas lapas optimizāciju un cita veida palīdzību.
CENAS
- Atslēgvārdu atlasīšana jūsu mājaslapai vai interneta veikalam izmaksā no 89,99 EUR + PVN. (Izmaksas varat precizēt, aizpildot pieteikumu.)
- Pasūtiet to kā atsevišķu pakalpojumu vai kopā ar citiem SEO pakalpojumiem. Mūsu klientiem atslēgvārdi var tikt atlasīti bez papildus maksas, ja pasūtat SEO auditu vai mājaslapas optimizāciju.
Meklē labākos atslēgvārdus savai mājaslapai?
*Aizpildiet pieteikumu un saņemsiet cenu piedāvājumu.