SEO OPTIMIZĀCIJA

Kas ir SEO optimizācija?

SEO optimizācija ir ir mājas lapas optimizācija interneta meklēšanas dzinēju vajadzībām. Tas ir pasākumu kopums, kas ļauj uzlabot konkrētas mājas lapas pozīcijas Google meklēšanas rezultātos pēc izvēlētiem atslēgas vārdiem. Rezultātā tīmekļa vietni ierauga vairāk apmeklētāju un daļa no tiem kļūst par jauniem klientiem. Lai tas izdotos ir nepieciešami profesionāli seo pakalpojumi, kas ļauj sasniegt pozitīvus rezultātus ātrāk un vienkāršāk.

SEO (search engine optimization) – burtiski tulkojot – meklēšanas dzinēja optimizācija. Praksē mēs optimizējam savu mājas lapu un seo optimizācijaveicam virkni pasākumu, lai uzlabotu savas pozīcijas Google rezultātos.

Konceptuāli raugoties, SEO optimizāciju var iedalīt trīs lielās daļās. Katra no tām ietver citus darbus. Kopējās izpratnes veicināšanai ir vērts aplūkot katru no tiem nedaudz tuvāk.

Pirmais solis optimizācijā ir nodrošināt, lai meklēšanas roboti var mājaslapu vieglāk indeksēt. Tas nozīmē likvidēt bojātās saites (linkus, kas ved uz neeksistējošām lapām), samazināt pāradresāciju (redirektu) daudzumu, padarīt mājas lapu mobilajām ierīcēm (mobilie telefoni, planšetes draudzīgu). Būtiski ir paātrināt mājas lapas ielādes ātrumu, nepārsniedzot 3 sekunžu robežu. Vislielāko ieguvumu šajā aspektā dod kvalitatīva hostinga izvēle. Maziem projektiem tehniskā optimizācija (“technical SEO“) var būt jāveic tikai vienu reizi – pašā sākumā. Izņēmums ir situācijas, kad tehniskas problēmas apgrūtina Google iespējas analizēt un indeksēt saturu.

Iekšējā optimizācija (“onsite SEO“) paredz mājas lapas satura un citu iekšējo elementu optimizēšanu. Šajā posmā mēs nodrošinam, ka meklēšanas algoritmi pareizi atpazīst saturu un tā nozīmi. Tas nozīmē, ka iekšējā optimizācija koncentrējas uz mājas lapas virsrakstu, apraksta (meta informācija), attēlu un iekšējo saišu (linku), kā arī struktūras un url saišu uzlabošanu. Uzmanība tiek pievērsta arī strukturēto datu marķēšanai.

Papildus tam nereti ir nepieciešams izveidot jaunu mājas lapas saturu. Pareizi sagatavoti SEO teksti ļauj vēlāk ieguldīt mazāk resursus optimālu pozīciju sasniegšanai meklēšanas rezultātos. Iekšējā SEO optimizācija arī nodrošina, ka mājas lapa kļūst lietotājiem draudzīgāka un vienlaikus arī uzticamāka.

Pēc tam, kad ir paveikti priekšdarbi savā mājas lapā, ir jāveic mājas lapas ārējā optimizācija (“off-page SEO“). Šajā posmā sākas web resursa popularizēšana. Veidojot atbilstošas ārējās saites (linkus), tiek palielināta mājas lapas atpazīstamība un atpakaļsaišu (backlinks) daudzums. Šīs saites ir nozīmīgs signāls un ļauj meklēšanas robotam labāk saprast tīmekļa vietnes saturu un nozīmību. Mēs varētu salīdzināt ārējās saites ar balsīm vai ieteikumiem. Šis ir viens no svarīgākajiem soļiem, taču jāņem vērā, ka visi linki nav vienādi un ir svarīgi tos veidot pareizi, lai nodrošinātu optimālus rezultātus arī ilgtermiņā.

Vai bez mājas lapas optimizācijas var izikt?

Katru dienu kāds meklē internetā tādas preces vai pakalpojumus kā Jūsējie, bet vai atrod? Augstas konkurences apstākļos mājas lapas izstrāde pati par sevi neko vairs nenozīmē, ja neesat redzami interneta meklētāja pirmajā lapā. Google ir absolūts tirgus līderis Latvijā un Mājas lapas optimizācija - seo.lv palīdz sasniegt izaugsmi ātrāk. darbojas kā kanāls pa kuru virzās interneta lietotāji. Katrs no personīgās pieredzes zinām, ka tālāk par pirmo lapu skatāmies reti. Pielāgojot savu mājaslapu meklētāju prasībām un veicot ārējo optimizāciju, ir iespējams paaugstināt mājas lapas pozīcijas meklēšanas rezultātos. Tas ir svarīgi gan tiem, kas tikai sper pirmos soļus uzņēmējdarbībā, gan tiem, kas vēlas nostiprināt savas pozīcijas.

Mājas lapas optimizācija seo vajadzībām dod priekšrocības pār konkurentiem, kuru web resursi ir sliktāk pielāgoti Google vajadzībām. Augstākas pozīcijas visbiežāk nozīmē, ka iegūsiet vairāk klientus un nopelnīsiet vairāk. Uzņēmējdarbībā robeža starp uzplaukumu, stagnāciju un bankrotu ir šaura. Ir vērts ieguldīt līdzekļus, lai palielinātu iespējas gūt panākumus.

Kāpēc koncentrēties uz Google SEO?

Saskaņā ar jaunākajiem petījumiem 97 no 100 iedzīvotājiem, kas izmanto interneta meklētājsistēmas, izmanto tieši Google. Pārējie izmanto – Bing, Yahoo, Duckduckgo, Yandex, AOL, Baidu vai kādu citu. Katram no šiem meklētājiem ir sava darbības specifika – SEO noteikumi, taču lietderīgāk ir koncentrēties uz to interneta meklētāju, ko cilvēki reāli lieto. Tas ļauj izmantot savus resursus efektīvāk, nodrošinot labāku investīciju atdevi (ROI).

Kā Google indeksē rezultātus?

Google meklēšanas roboti regulāri pārmeklē lielāko daļu internetā publiski pieejamā satura un veic tā analīzi, kā arī indeksāciju. Google pārbauda šo saturu un, balstoties uz sarežģītiem algoritmiem, nosaka tā atbilstību konkrētiem atslēgas vārdiem un tiem atbilstošām tēmām. Jāņem vērā, ka meklēšanas dzinēju roboti analizē tikai tekstuālu informāciju. Šī iemesla dēļ ir būtiski veikt arī attēlu optimizāciju, papildinot tos ar atbilstošu faila nosaukumu un attēla aprakstu.

Lai uzlabotu attēlotos rezultātus, Google savā algoritmā iekļauj arī ienākošās saites (linkus) un uztver tās kā sava veida balsis par konkrēto saturu. Optimizācijas mērķis ir panākt, lai Google Jūsu saturu uztvertu kā vienu no atbilstošākajiem un parādītu to meklēšanas rezultātu augšējās pozīcijās.

Ilgus gadus indeksācijas procesā viens no svarīgākajiem kritērijiem bija Google Page Rank (PR). Tas bija publiski zināms un plaši lietots indikators, kas ļāva noteikt katras lapas spēku. PR varēja variēt no 0 līdz 10 un lapai. Jaunai lapai vai rakstam tas bija 0. Kļūstot vecākam vai iegūstot vairāk ārējās saites (linkus), reitings pakāpeniski palielinājās, taču līdz zināmam limitam. Sasniegt katru nākamo PR līmeni bija aizvien grūtāk un tālāk par 5 vai 6 parastām mājas lapām bija praktiski neiespējami tikt. Vienlaikus ir arī zināms, ka arī vienas mājas lapas ietvaros PR var tikt nodots no vienas lapas citām. Šī iemesla dēļ ir būtiski veidot arī iekšējās saites (linkus), t.i. saites starp tīmekļa vietnē ievietotajiem rakstiem.

Patlaban PR vairs oficiāli netiek atjaunots un nav publiski pieejams, taču mēs zinām, ka tas joprojām ir daļa no Google algoritma kodola. SEO optimizācijas ietvaros šīs zināšanas tiek izmantotas, lai iegūtu labākas pozīcijas.

Uzlabot pozīcijas Google

10 + 9 =

SEO pakalpojumi

Būvējot mājokli, mēs sākam ar izpēti un pamatiem. Optimizējot mājas lapu, mēs sākam ar SEO auditu, kura ietvaros tiek analizēta tīmekļa vietne, niša, atslēgvārdi un konkurenti. Situācijās, kad mājas lapa vēl nav izveidota, SEO.LV var palīdzēt izvēlēties arī optimālu domēna vārdu, kas ļaus vieglāk sasniegt izvirzītos mērķus.

Audita laikā iegūtie dati ir pamats mājas lapas optimizācijai un SEO stratēģijai, t.i. veicamo pasākumu kopumam un to ieviešanas grafikam, kas jāievieš, lai iegūtu optimālas pozīcijas. Protams, visiem plāniem laika gaitā var būt nepieciešama korekcija, taču ilgtermiņa rezultātu sasniegšanai ir vajadzīga pakāpeniska pieeja un SEO optimizācijai ir jāvelta pastāvīga uzmanība.

Sākam optimizēt mājas lapu Profesionāli seo pakalpojumi ir puse no panākumiem.

SEO optimizācijas nozīme nav pārvērtējama. Mājas lapas izstrāde pati par sevi negarantē nekādus rezultātus, jo apmeklētāji to neatradīs. Lai padarītu savu tīmekļa vietni redzamāku, aizpildiet pieteikumu.

Pieteikumā norādiet nepieciešamo pakalpojumu klāstu. Ja līdz šim ar web lapu nekas nav darīts vai arī ir šaubas par veikto darbību profesionalitāti, iesakam izvēlēties pilnu SEO optimizāciju (ietverts SEO audits). Varat izvēlēties arī tikai atsevišķus pakalpojumus – audits, atslēgvārdu analīze, konkurentu izpēte, pozīciju monitorings u.c. Sāciet rīkoties šodien un jau rīt būsiet soli tuvāk panākumiem.


Kopsavilkums

Nobeigumā varam secināt, ka mājas lapas optimizācija ir vajadzīga katram web resursam. Ar SEO palīdzību mēs palīdzam Google labāk saprast mājas lapas saturu, kas rezultējas labākas pozīcijas meklēšanas rezultātos. Uzreiz gan jāatzīmē, ka pat perfekta optimizācija negarantē pastāvīgu pirmo pozīciju, jo Google algoritms ir ļoti sarežģīts, taču efekts jebkurā gadījumā ir pozitīvs. SEO speciālists palīdz uzņēmumiem iegūt vairāk mājas lapas apmeklētājus, klientus un šādā veidā veicina ātrāku izvirzīto mērķu sasniegšanu. Tas nozīmē, ka optimizācijas pakalpojumi no luksusa ir kļuvuši par nepieciešamību ikvienam uzņēmējam, kas domā par sava uzņēmuma attīstību. Cena, kas jāmaksā, visu atstājot pašplūsmā, ir pārāk augsta, lai būtu attaisnojama.

Pietiek zaudēt naudu. Pieteikties seo pakalpojumiem!

6 + 10 =