Daudzas mājas lapas nespēj pakāpties interneta meklētāju rezultātos, jo to uzturētāji nav novērsuši URL (vietnes adrese) struktūras problēmas. Visbiežāk ar vietņu tehnisko uzstādījumu nepilnībām saskaramies izpētes procesā vai veicot mājaslapas auditu. Lai arī šķietami nevainīgas, šīs nepilnības var būt Ahileja papēdis SEO procesā.
1, Vienlaicīgi pastāv mājas lapas versija ar WWW un bez WWW
Šī ir tipiska kļūda, kas kavē mājaslapas iespējas sasniegt augstākas pozīcijas Google. Lai arī saturs ir identisks, ienākošās saites, visticamāk, būs uz katru no tām. Tas nozīmē, ka ienākošo saišu spēks tiek atšķaidīts un padarīts mazāks. Papildus tam katrā no versijām tiek atspoguļots identisks saturs.
Risinājums:
- Jāizvēlas, kura no URL versijām būs dominējošā (ar www vai bez www)
- Jāizveido pāradresācija no alternatīvām mājas lapas versijām uz primāro, lai saglabātu ienākošo saišu spēku.
- Drošības pēc arī Google Search Console var definēt vadošo vietnes versiju.
- Jācenšas veidot ienākošās saites uz primāro mājas lapas versiju.
2. Dublējoša mājaslapas URL
Šī problēma ir samērā līdzīga iepriekšējai, taču ar nelielu variāciju. Joprojām pastāv tīmekļa vietnes, kuras vienlaikus ģenerē dublējošo versiju, kurai beigās pievieno index.html, .php, .html, .htm. Arī situācijās, kad ir veikta URL bez www pārvirzīšana uz URL ar www, pastāv iespēja, ka vienlaikus pastāvēs arī šo URL variācijas ar minētajiem paplašinājumiem.
Ilustratīvi piemēri:
- https://www.seo.lv
- https://seo.lv
- https://seo.lv/index.html
- https://www.seo.lv/index.html
- + var pastāvēt vēl 4 identiskas pašas versijas ar https (ja vietnei ir SSL sertifikāts).
Risinājums:
- Izvēlieties kādā būs mājaslapas primārā versija, piemēram, https://www.seo.lv un pārvirziet visas citas variācijas uz šo variantu.
3. Dinamiskās URL
Dinamisko saišu pārbagātība skar, galvenokārt, e-komercijas tīmekļa vietnes. Dodot iespēju pircējiem izvēlēties preces pēc noteiktiem parametriem (krāsa, izmērs, cenas kategorija u.c.) nereti tiek ģenerētas līdzīgas URL versijas ar atšķirīgiem parametriem URL beigās, bet identisku saturu.
Ilustratīvi piemēri:
- http://www.Mansveikals.lv/prece.html?param=XXL
- http://www.Mansveikals.lv/prece.html?param=XXL@dest=goog
- http://www.Mansveikals.lv/prece.html?param=XXL@dest=goog@camp=27
- http://www.Mansveikals.lv/prece.html?param=XXL dest=goog@camp=27@id=291
Risinājums:
- Izvēlēties vietnes veidošanas platformu, kas izmanto saturu kā primāro mainīgo URL veidošanai, nevis parametrus;
- Iestatīt birku “rel=”canonical”, kas norāda uz URL primāro versiju. Tas liks meklēšanas algoritmiem saprast, kura no daudzajām versijām ir galvenā. Ja jums nepieciešamas citas versijas statistikas vajadzībām, varēsiet turpināt tās izmantot.
Kā pārbaudīt, vai manai mājas lapai ir URL problēmas?
- URL dublēšanas problēmas ir daudzām mājaslapām. Jūs varat pārbaudīt savu tīmekļa vietni, ierakstot dažādas tās variācijas interneta pārlūka adrešu joslā. Tas ļaus pārbaudīt vai atšīrīgas URL versijas pārvirzās uz jūsu primāro lapas versiju.
- Otra iespēja ir ierakstīt Google meklēšanas lodziņā site:manalapa.lv un paskatīties, kādas lapas Google ir indeksējis. Ja redzat indeksā problemātiskus rezultātus, ir vērts papētīt dziļāk.
- Treškārt, ja jūsu vietne ir pievienota Google Search Console, kļūdas redzēsiet administratora panelī. Ja nevēlaties to darīt paši, piesakieties SEO auditam un SEO.lv visu pārbaudīs jūsu vietā.