Katru dienu dienu, veicot neskaitāmus meklējumus, Google vai kādā citā interneta meklētājā, iespējams, esat aizdomājušies, kā Google strādā?

Interneta meklētāju darbības princips

1.Meklētāju darbība

Google izmanto speciālas programmas un “zirnekļus” jeb “botus” (angliski – “spider“), kas, sekojot globālā tīmekļa hipersaišu struktūrai, apmeklē Interneta lapas un savāc informāciju par visiem šādā veidā pieejamajiem Interneta resursiem. Šo procesu angļu valodā sauc par “crawling“.

2. Dokumentu indeksēšana.
Kad bots ir apmeklējis lapu, tās saturs var tikt indeksēts t.i. informācija par to tiek uzglabāta milzīgā datu bāzē, kas veido meklētāja “indeksu”. Tādu populāru meklētāju kā Google, Yahoo, Yandex, Baidu datu bāze satur informāciju par daudziem miljardiem tīmekļa lapu, turklāt katrs pieprasījums tiek apstrādāts sekundes daļās.

3. Pieprasījumu apstrāde.
Lai atrastu Internetā sev nepieciešamo informāciju, lietotājs ievada atbilstošu atslēgas vārdu vai frāzi meklētāja (piem. Google) attiecīgajā lodziņā. Pēc saņemtā informācijas pieprasījuma, meklētājs no sava indeksa atlasa visus dokumentus, kas atbilst uzdotajiem meklēšanas nosacījumiem. Katrs dokuments satur hipersaiti uz attiecīgo tīmekļa lapu kā arī noteikta veida datus par to, tā piemēram Google meklēšanas rezultātā ietilpst lapas virsraksts, īsa informācija par tās saturu un Interneta resursa adrese.

4. Meklēšanas rezultātu kārtošana.
Kad meklētājprogramma ir atlasījusi pieprasījumam atbilstošos rezultātus, pēc noteikta matemātiska algoritma tiek apstrādāts katrs rezultāts un izskaitļota tā svarīguma pakāpe. Lietotājam redzamajos meklēšanas rezultātos tīmekļa lapas tiek attiecīgi sakārtotas sākot no svarīgākās un beidzot ar nesvarīgāko, balstoties uz meklētājprogrammas kritērijiem. Šo procesu angļu valodā apzīmē ar terminu “ranking“.

SEO ir Interneta mārketinga nozare, kuras viens no pamatuzdevumiem ir panākt, lai konkrēta Interneta lapa pēc izvēlētajiem atslēgas vārdiem atrastos iespējami augstāk meklēšanas rezultātu sarakstā. Tas tiek sasniegts ar lapas struktūras optimizēšanu, hipersaišu organizēšanu. Tā kā Google, veidojot mājas lapu reitingu, ņem vērā vairāk kā 200 dažādus faktorus uzdevums nav vienkāršs. Šī iemesla dēļ vairumam uzņēmumu, kurus interesē interneta mārketings, ir vajadzīgi arī SEO pakalpojumi. Profesionālu SEO speciālistu izmantošana ļauj sasniegt pozitīvu rezultātu ātrāk un uzņēmējdarbībā tas ir galvenais.