+371 28608612 kontakti@seo.lv

Lokālais SEO ir daļa no mājaslapas optimizācijas stratēģijas. Par lokālo to sauc, jo šis termins ir burtiski pārņemts no angļu valodas (“local SEO”) un šādā formā arī Latvijā tiek lietots ikdienā.

Kas ir lokālais SEO? Kā to izmantot savām vajadzībām

Lokālais SEO paredz noteiktu darbību veikšanu, lai palielinātu uzņēmuma (veikals, serviss, pakalpojumu sniegšanas vieta) redzamību lokālā –  vietējā vai reģionālā līmenī.

Lokālas darbības piemēri, kas piesaistīti konkrētām ģeogrāfiskām robežām:

  • picērija Āgenskalnā,
  • frizētava Rīgas centrā,
  • autonoma Rīgā,
  • pirts Jelgavā.

Google lietotāji, kas veic meklējumus vēlas atrast preces vai pakalpojumus konkrētas pilsētas, mikrorajona vai reģiona robežās. Tā kā mūsdienās praktiski visiem kabatā ir telefons, uzņēmumiem ir svarīgi būt atrodamiem un pieejamiem maksimāli ātri.

Ideālā gadījumā jums ir jānokļūst:

  • Google lokālajās rekomendācijās (zem kartes) pirmajās pozīcijās (skat. attēlu augstāk). Pieredze liecina, ka uz Google ieteiktajiem rezultātiem (sevišķi pakalpojumu sniedzējiem) klikšķina daudzi apmeklētāji.
  • Google organiskajās pozīcijās maksimāli augstu (skat. attēlu zemāk).

Pats minimums, kas jāizdara (un to izdarīt ir visvieglāk), ir jāiekļūst Google kartē, kur tiek attēloti visi pakalpojumu sniedzēji vai pārdevēji,  kas darbojas konkrētajās ģeogrāfiskajās robežās.

Lokālais SEO ir plašāks kā jums liekas

Google izmanto datus par lietotājiem, lai sniegtu personalizētus meklēšanas rezultātus.

Meklētāja rezultāti balstās uz Google rīcībā esošajiem datiem par konkrētu lietotāju.

Praktisks piemērs.

Pilsonis A atrodas Āgenskalnā un Google meklēšanas lodziņā ieraksta vienkārši frāzi “picērija”. Ja Google būs pieejami dati, ka Pilsonis A konkrētajā brīdī atrodas Āgenskalnā, meklēšanas rezultātos būs redzamas tieši Āgenskalna picērijas.

Vai Google rīcībā vienmēr ir pareiza informācija?

Nē. Ja lietojat mobilo internetu mājās savā datorā, pamanīsiet, ka jūsu adrese mainās vismaz vairākas reizes dienā.

Google dati ir precīzāki par interneta lietotājiem, kas ir:

  • iespējojuši telefonā savu atrašanās vietu.
  • izmanto pastāvīgi Google servisus.
  • izmanto internetu ar pastāvīgu pieslēgumu (Tet, Baltkom u.c.)

*Praktisks piemērs, kā Google kļūdas ar atrašanās vietu. Raksta tapšanas brīdī autors izmantoja datorā mobilo internetu, bet no Limbažiem bija ļoti tālu. Attiecīgi Google rezultāti nebija pielāgoti lokācijai.

 

Kā uzlabot savas lokālās pozīcijas Google meklētājā?

Būsim godīgi. Visticamāk, jūs jau zinājāt, kas ir lokālais SEO un patiesībā vēlējāties noskaidrot, kā uzlabot savas pozīcijas.

Rezultātu sasniegšanai būs vajadzīgas darbības divās dimensijās:

  • Google Business (iepriekš Google My Business) profila izveide un optimizācija (izveidojiet profilu šeit).
  1. Izveidot un optimizēt Google uzņēmuma profilu ir salīdzinoši vienkārši. Aizpildiet anketu (obligāti norādiet uzņēmuma īsto adresi) un verificējiet profilu. To var izdarīt pa tālruni, ar SMS, e-pastu, video un reizēm Google sūta īstu vēstuli pa pastu.

Profila optimizācijai aizpildiet visas prasītās sadaļas. Svarīgākas ir – darbības joma, blakus jomas, adrese, telefona numurs, mājaslapas adrese un apraksts. Uzticības veicināšanai papildus pievienojiet arī fotogrāfijas un varat likt arī uzņēmuma jaunumus.

Visu izdarījāt, bet vēl joprojām neesat pirmajā vietā Google rekomendācijās lokālajos rezultātos?

Jums ir vajadzīgas atsauksmes savā Google Business profilā. Vēlams, lai tās būtu reālas, daudz un ar maksimāli augstu vērtējumu, taču nepārcentieties. Ja šobrīd ir 0,- atsauksmes, tad tām ir jāparādās jūsu uzņēmuma profilā pakāpeniski. Pretējā gadījumā Google tās vienkārši izdzēsīs un/vai nobanos profilu.

Nenāks par sliktu arī ierakstīt savu vārdu nozaru katalogos, ja šī iespēja tiek piedāvāta bez maksas.

Darbs pie mājaslapas uzlabošanas sastāv no trīs jomām – tehnisko problēmu novēršana, satura uzlabošana, zīmola un mājaslapas autoritātes nostiprināšana. Papildus aspekts ir apmeklētāju mijiedarbība ar mājaslapu.

Uzlabot mājaslapas pozīcijas Google ir Seo.lv darbības pamats un gandrīz par to vien arī runājam šajā mājaslapā. Iedvesmu un rekomendācijas turpmākai darbībai varat smelties SEO blogā.

Vai man ir vajadzīgs lokālais SEO un mājaslapas optimizācija?

Ir uzņēmumi, kuru produkti vai pakalpojumi ir ļoti pieprasīti. Pircēji viņus atrod pēc firmas vai mājaslapas nosaukuma, privātiem ieteikumiem un ar to pietiek.

Šādiem uzņēmumiem lokālais SEO vai mājas lapas optimizēšana nav vajadzīga. Viņi darbojas savas kapacitātes robežās vai pat nespēj atkauties no klientiem. Lieka uzmanība viņiem ir lieka.

Vai jūs piederat pie šī tipa uzņēmuma? Varbūt ir sajūta, ka vēl kāds klients noderētu?

Ja atbildējāt apstiprinoši un mājaslapa nav pirmajās pozīcijās, jums ir vajadzīgs vismaz var noderēt lokālais SEO un, visticamāk, arī tīmekļa vietnes optimizācija.

Alternatīva ir pasūtīt mājaslapas optimizāciju kā ārpakalpojumu Seo.lv. Strādājot ar jūsu mājaslapu, novārtā nepaliks arī lokālais SEO. Pārskatīsim jūsu Google MyBusiness profilu un veiksim vajadzīgos labojumus.

Seo.lv palīdzības dienests

Palīdzēsim jums, bet arī citiem var noderēt.