SEO stratēģijas izstrāde
Iekšējais SEO
Iekšējais SEO jeb “on-page SEO” ietver pasākumu kopumu, ko veicam savā mājaslapā. Aplūkosim visu procesu soli pa solim.
1. Mērķauditorijas definēšana un stila izvēle
Kādi ir jūsu mērķauditorijas kritēriji – vecums, dzimums, ienākumi, izglītība, atrašanās vieta, vajadzības? Iespējams, jums šī informācija jau ir pieejama no iepriekšējiem darījumiem? Arī tad, ja tirgojat maizi, pienu vai ūdeni jūsu auditorija nebūs visi Latvijas iedzīvotāji. Auditorijas definēšana palīdzēs vieglāk un labāk veidot saturu tieši konkrētu lietotāju vajadzībām.
Vai saturam ir jābūt izklaidējošam vai informatīvam? Kāds ir pieņemamākais komunikācijas veids jūsu auditorijā. Uzrunāsiet visus uz Tu, kā “Bite” vai saglabāsiet distanci un rakstīsiet trešajā personā?
2. Mērķu un budžeta noteikšana
Ko vēlaties sasniegt ar SEO? Vairāk mājaslapas apmeklētājus, vairāk preču vai pakalpojumu pircējus, palielināt savu atpazīstamību? Mērķu izvirzīšana ies roku rokā ar budžeta noteikšanu. Nav jēga izvirzīt mērķi dominēt SEO savā nišā, ja neesat gatavi tam atvēlēt pienācīgus līdzekļus.
Budžeta lielums ir atkarīgs no 3 faktoriem: niša, konkurence, mājaslapas pašreizējais stāvoklis (tiek noteikts SEO audita laikā). Tradicionāli sīvākā konkurence ir jomā, kur katrs klients ir zelta vērts, produktiem ir liels apgrozījums vai arī katrs darījums dod lielu peļņu. Ja nevarat dominēt, pareiza SEO stratēģija palīdzēs vismaz iespraukties un izcīnīt savu vietu zem saules.
3. Mājaslapas tēmu un atslēgvārdu atlase
Google meklēšanas sistēmu roboti, indeksējot saturu, analizē mājaslapu kopumā, kā arī katru lapu un paragrāfu atsevišķi. Lai palīdzētu Google labāk saprast jūsu mājaslapu un piešķirt tai labākas pozīcijas, ir jāveido mājaslapas tematiskie bloki, kuros ietilpst saturs, kas veidots ap noteiktiem atslēgvārdiem.
Bez plašajiem atslēgvārdiem, kas tiek meklēti visvairāk ir jāpievērš uzmanība arī garās astes vārdiem (“long-tail keywords”). Garās astes vārdus lietotāji meklē mazāk, taču tiem dažādās variācijās un summārais meklējumu skaists var būt ļoti ievērojams. Jāņem vērā, ka interneta lietotāji, kas meklē garākus atslēgvārdus cenšas apmierināt ļoti konkrētas vajadzības un ir gatavi ātrāk pieņemt lēmumu (atvērt maku).
Satura tēmu un atslēgvārdu atlase ir viens no svarīgākajiem SEO stratēģijas posmiem un varam to dēvēt par SEO stratēģijas pamatu. Ja tiek pieļautas kļūdas šajā fāzē, turpmākajos soļos var nākties piedzīvot vilšanos.
4. Satura plānošana un izstrāde
Satura izstrāde tiek veidota, balstoties uz iepriekš atlasītajām tēmām un atslēgvārdiem. Ir labi, ja to dara seo speciālists, kas precīzi saprot, ko dara, bet reizēm labi tiek galā arī savas jomas profesionālis ar nozarei specifiskām zināšanām. Lai tas izdotos ir obligāti jābūt atlasītiem pareizajiem atslēgvārdiem. Ņemiet vērā – jūsu sajūtas par citu cilvēku rīcību un paradumiem mēdz būt ļoti nepareizas, tādēļ ir jābalstās uz datiem.
Satura kvalitātei ir jābūt vismaz tādai pašai, bet vēlams augstākai nekā tas ir konkurentiem. Attēli, diagrammas, saraksti, atsauces uz jomas autoritātēm, prezentācijas vai video, to visu var un pat ir vēlams iekļaut savā mājaslapā.
Ja jums vēl nav izveidots blogs, kurā rakstīt par savai nišai un patērētājiem būtiskām tēmām, noteikti to ieviesiet. Rakstiem blogā vai informācijai mājaslapā ne vienmēr ir jābūt ļoti izvērstai, taču plašāka informācija ļauj vieglāk iegūt labas pozīcijas uz garās astes atslēgvārdiem.
SEO raksti jāveido atbilstoši mājaslapas optimizācijas vajadzībām un prasībām. Tas nozīmē, ka publikācijas jāveido pieskaņojoties noteiktām tēmām, lai veidotu mājaslapas tematisko autoritāti un ievērojot zināmu regularitāti.
Ārējais SEO
Ārējā mājaslapas optimizācija (“off-page SEO”) ir pasākumu kopums, kas tiek veikts ārpus jūsu mājaslapas ar mērķi uzlabot savas pozīcijas Google meklēšanas vaicājumu rezultātos. Pārfrāzējot, pasākumu kopums, kas ļauj rankoties top pozīcijās. Šeit mēs primāri runājam par ārējo saišu veidošanu, taču pieskaitām arī pasākumus, kas veicina jūsu zīmolvārda (brenda) meklējumu skaita palielināšanu.
1. Ārējo saišu veidu izvēle un veidošana
Linku veidošana ir šķietami vienkārša, taču niansēta un, līdz ar to arī sarežģīta nodarbe. Lielākā uzmanība tiek veltīta saturisko saišu veidošanai ārējos resursos. Zināmā daudzumā pieļaujams veidot arī ārējās saites forumos, katalogos, direktorijās, sociālajos medijos, komentāros, attēlos u.c.
Atkarībā no mājaslapas veida un jūsu nozares būs nepieciešami atšķirīgi linku veidi un daudzums. Šis ir viens no dārgākajiem SEO optimizācijas posmiem, jo prasa īpašas pūles.
2. Lokālais SEO (Local search)
Lokālais SEO pieder pie mājas lapu optimizācijas ārējiem pasākumu kopumiem (“off-site SEO”) un ir noderīgs jebkuram uzņēmumam, kam ir reāls birojs, veikals vai pakalpojumu sniegšanas vieta noteiktā reģionā.
Ar lokālo SEO mēs cenšamies panākt labāku biznesa atspoguļojumu Google vietējos rezultātos, t.i. kartē (“Google places“) un aprakstos, kas parādās pirms meklēšanas vaicājumu rezultātiem. Google šos rezultātus var ģenerēt saviem spēkiem, taču mēs varam palīdzēt, izveidojot savu Google My Business profilu.
Mūsu pieredze un arī pētījumi liecina, ka interneta lietotāji labprāt klikšķina un apmeklē Google ģenerētos lokālos rezultātus. Tas nozīmē, ka nokļūšana šeit augstā pozīcijā ir papildus iespēja piesaistīt apmeklētājus un klientus.
SEO monitorings
Jebkuras stratēģijas ietvaros var būt nepieciešamas korekcijas. Kvalitatīvus lēmumus varam pieņemt tikai tad, ja mums ir dati uz kuriem balstīties un mājas lapas optimizācija nav nekāds izņēmums. Lai ievāktu datus par jūsu mājaslapu, vajag uzstādīt rīku, kas nodrošina statistiskās informācijas ievākšanu. Zelta standarts SEO jomā ir Google Analytics un Google Search Console. Abi rīki lietotājiem ir bezmaksas un arī mēs tos samērā bieži izmantojam.
Pareizi veikta mājaslapas optimizācija vairumā nišu dod rezultātus vēl ilgi pēc tās īstenošanas un ir uzskatāma par vienu no izdevīgākajiem ieguldījumiem. Izņēmums varētu būt izteikti sezonāli projekti, kuri sniedz atdevi tikai dažas dienas gadā. Šeit papildus obligāti jāvērtē arī citi marketinga kanāli, t.sk. Google reklāmas.
Savu klientu pozīcijas novērojam arī ar specifiskiem atslēgvārdu pozīciju trakeriem, kas atjauno informāciju krietni biežāk. Ja ir interese pašiem tādu uzstādīt, pameklējiet internetā “keyword tracker tool”. Vairums no tiem ir par maksu, bet, iespējams, atradīsiet arī kādu bezmaksas versiju.
SEO stratēģijas piedāvājums
Daudziem uzņēmumiem Latvijā ir izveidota sava mājaslapa, taču cerētie rezultāti izpaliek. Samērā bieži vienīgais uz ko viņi rankojas Google top pozīcijās ir uzņēmuma nosaukums un tā atvasinājumi vai atslēgvārdi ar minimālo meklējumu skaitu.
Jums ir savs birojs, veikals vai pakalpojumu sniegšanas vieta un meklējat reģionālos klientus? Sāciet ar lokālo SEO (skat. augstāk) un izveidojiet Google My Business profilu. To izdarīt nav pārāks sarežģīt un pastāv iespēja, ka būs arī pozitīvi rezultāti. Pēc tam ieviesiet pārējās SEO stratēģijas pamatrekomendācijas.
Vajadzīga palīdzība? Atrakstiet SEO.LV un mēs palīdzēsim jūsu mājaslapai sasniegt labākus rezultātus Google.