Ir izveidota sava mājas lapa, bet apmeklētāji un klienti izpaliek? Pašreizējos apstākļos ar mājas lapas izstrādi vien nepietiek. Tīmekļa vietnes saturs  ir regulāri jāpapildina, turklāt tas ir jādara pareizi. Jā, tam ir vajadzīgs laiks un nauda, bet bez jauna un kvalitatīva satura iemantot Google simpātijas ir ļoti sarežģīti. Nav Google simpātijas, nav mājas lapas apmeklētāju.

Ieguvumi no mājas lapas satura papildināšanas

 

1. Iespēja kļūt par autoritāti

Mājas lapas satura papildināšana ar kvalitatīvu un noderīgu saturu paaugstina tīmekļa vietnes un Jūsu uzņēmuma uzticamību. Katra saskarsme ar cilvēku klātienē vai tiešsaistē palīdz veidot reputāciju un uzticēšanos. Tas ir īpaši būtiski situācijās, kad gaismā tiek celti neglaimojoši fakti.

Pirmais iespaids ir vissvarīgākais. Jā mājas lapas saturs nebūs gana pievilcīgs, tad pirmais apmeklējums var kļūt arī par pēdējo. Apstākļos, kad vienīgais, ko lietotājs atrod tīmekļa vietnē ir kontaktinformācija un apraksts par piedāvāto produkciju, būs grūti radīt lielākas simpātijas pret Jūsu uzņēmumu. Valsts un pašvaldību iestādēm šāds aspekts var nebūt no svara, jo tās darbojas savā pasaulē, bet privātajiem uzņēmumiem ir jādara viss iespējamais, lai uzturētu savu reputāciju un iegūtu vairāk klientu.

Iedomājieties divas līdzīga profila uzņēmumu mājas lapas. Vienā ir ietverta tikai pamatinformācija par uzņēmumu. Otrā ir aktīva jaunumu sadaļa, ekspertu komentāri un ir redzams, ka informācija tiek regulāri atjaunota. Pieņemot, ka pakalpojuma vai preču cena ir līdzīga, kuram Jūs vairāk uzticētos? Tam, kurš ir aktīvs vai tam, kura mājas lapā informācija pēdējo reizi ir atjaunota pirms pāris gadiem?

Iepriekš minētais attiecas arī uz atbalsta foruma sadaļu. Ja Jūsu uzņēmumam ir atbilžu un jautājumu sadaļa vai forums, parūpējieties, lai informācija tur regulāri tiktu atjaunota. Ieteikums – ja apmeklētāji jautājumus neuzdod, radiet mākslīgu aktivitāti. Nevienam nepatīk būt pirmajam, kas jautā. Šādā veidā varat uzlabot iespaidu par savu vietni un vienlaikus tiksiet pie jauna satura.

2. Vieglāk optimizēt mājas lapu Google vajadzībām

Bieži tieši nepietiekams vai nekvalitatīvs mājas lapas saturs neļauj mājas lapai sasniegt pelnītās pozīcijas. Pat šķietami šķietami profesionālas un seo optimizētas mājas lapas nesniegs atdevi, ja apmeklētāji nevarēs Jūs atrast caur Google.

Viens no veidiem, kā ļaut Google labāk izprast mājas lapas būtību ir iekšējās saites (linki). Iekšējās saites tiek veidotas starp rakstiem un tās atvieglo apmeklētāju un Google navigācijas iespējas mājas lapā. Regulāra satura atjaunošana arī nodrošina, ka Google labāk saprot mājas lapas saturu un atalgo to ar labākām pozīcijām meklēšanas rezultātos. Protams, ja konkrētajā nišā ir vērojama konkurences cīņa, tad tikai ar satura veidošanu vien būs par maz, taču tas ir priekšnoteikums, lai piesaistītu jaunus apmeklētājus.

3. Pieaug mājas lapas apmeklētāju skaits

Google pamatbizness balstās uz noderīga satura sniegšanu saviem apmeklētājiem. Ierakstot kādu atslēgas vārdu meklēšanas lodziņā, tiek parādīti rezultāti, kas Google ieskatā varētu vislabāk apmierināt lietotāju vajadzības. Pustukšas mājas lapas Google ieskatā sniedz tikai atbildes uz jautājumiem, kas saistīti ar uzņēmuma nosaukumu, adresi, atrašanās vietu, darba laiku vai zīmola vārdu. Piekritīsiet – tas nav vienīgais, ko Jūs varētu pastāstīt par savu darbības nozari vai sniegtajiem pakalpojumiem.

Katru dienu intenreta lietotāji Google veic tūkstošiem un pat miljoniem meklējumu. Astlēgas vārdi ir dažādi. Daļa no tiem ir informatīvi – cilvēki meklē informāciju par savu problēmu, preci vai pakalpojumu. Citi ir ar jau konkrētāku nodomu. Atkarībā no izvirzītajiem mērķiem, saturu var veidot katrai no šo atslēgas vārdu grupām. Lietotājus, kas tikai meklē informāciju ir grūtāk padarīt par pircējiem, taču kvalitatīvs saturs ļauj parādīt sevi kā ekspertus un ilgtermiņā tam ir liels svars.

Uzņēmumi, kas vēl pirms dažiem gadiem paļāvās uz Facebook popularitāti ir piedzīvojuši vilšanos. Mūsdienās lietotāju sasniegšana Facebook ir lielā mērā iespēja tikai pērkot maksas reklāmas. Apmeklētāji, kas atrod mājas lapu caur Google ir dabīgie jeb bez maksas apmeklētāji. Pat situācijās, kad satura radīšanā un seo optimizācijā tiek ieguldīti līdzekļi tas tāpat mēdz būt lētāk nekā ieguldīt naudu reklāmās.

Kādus rakstus un saturu publicēt?

Izvēles iespējas ir ļoti plašas. Papildinot mājas lapu, ir vērts iedalīt saturu vairākās daļās. Pirmkārt – viemēr aktuālais, t.i. atbildes uz jautājumiem, ko cilvēki meklē regulāri vai sezonāli gadu no gada. Šāds saturs ļauj piesaistīt lielu skaitu apmeklētāju. Otrkkārt, jāpublicē raksti, kas paredzēti potenciālajiem pircējiem – cilvēkiem, kas jau ir paši veikuši izpēti. Šādu atslēgvārdu meklējumu skaits būs mazāks, bet tie var būt daudz vērtīgāki.Treškārt – fona raksti, publikācijas, kas paredzētas, lai pārliecinātu Google un apmeklētājus, ka saturs tiek regulāri atjaunināts.

Idejas tēmām – uzņēmuma, nozares aktualitātes, likumdošanas skaidrojumi, noderīgi padomi, interesanti fakti, apsveikumi svētkos, produktu lietošanas instrukcijas, aprkasti, produktu salīdzinājums, paziņojumi par atlaidēm u.t.t. Tēmu loks ir pietiekami plašs, lai tēmas rakstīšanai neaptrūktu mūža garumā.

Papildus uzmanība jāpievērš jauniem trendiem, patērētāju uzvedības un rīcības izmaiņām. Reizēm šādi trendi var radīt milzīgu apmeklētāju plūsmu, sevišķi ārzemēs. Piemēram, ASV nereti parādās jauni meklēšanas vaicājumi, kuru kopējais skaits sasniedz vairākus simtus tūkstošus.

Publicējot ziņas, nedublējiet rakstu nosaukumi un tekstu arī savas mājas lapas ietvaros. Šāda rīcība var radīt problēmas Google atpazīt tekstus un saprast, kurš no rakstiem būtu uzskatāmāks par pašu atbilstošāko konkrētajam vaicājumam.

Kas ir jauns mājas lapas saturs?

Šeit mēs, protams, nerunājam par mājas lapas struktūru. Jauns saturs ir jauna informācija, kas publicēta konkrētajā tīmekļa vietnē. Nevajag obligāti censties publicēt pasaules mērogā unikālu informāciju. Jebkuru ziņu vai padomus var pasniegt savādāk, interesantāk vai “ar rozīnīti”. Arī līdzīga satura publicēšana ir pieņemama. Ja aplūkojam ziņu vai padomu portālus, varam redzēt, ka saturs ir gaužām līdzīgs, bet tas netraucē Google to indeksēt un bieži iekļaut arī meklēšanas rezultātu pirmajā lapā.

Publicējot līdzīgu saturu, ir būtiski, lai teksts, video vai infografika nebūtu plaģiāts. Svarīgi, lai teksts netiktu atkārtots vārds vārdā. Jā, Google roboti pārbauda informāciju un identisku saturu var neindeksēt vai ievietot n-tajā lapā. Izņēmums ir autoritatīvās mājas lapas. Piemēram, NYTimes, The Economist, WikipediaLatvijas Banka vai Delfi var publicēt no cita resursa nokopētu saturu, pamainot tikai dažus vārdus. Autoritatīvu mājas lapu publikācijas Google traktē atšķirīgi, taču līdz brīdim, kamēr sasniegsim šādu līmeni ir jāspēlē pēc noteikumiem.

Iemesli, kas padara mājas lapas saturu vāju

  • Nepietiekami resursi (laiks, nauda) publikāciju sagatavošanai.
  • Slikta raksta nosaukuma izvēle.
  • Nepareiza atslēgvārdu izvēle.
  • SEO vajadzībām neatbilstoši sagatavots raksts.
  • Kopēts vai identisks saturs.

Ņemiet vērā – visām mājas lapas publikācijām nav jābūt 1. Google lapā. Uz to arī nevajag cerēt. Daļa rakstu ir paredzēti, lai piesaistītu apmeklētājus, citi, lai parādītu, ka saturs tiek regulāri papildināts un lapa ir “dzīva”. Ar papildus saturu ir iespējams efektīvāk virzīt svarīgākās publikācijas priekšplānā. Pāris teicami raksti ir labāk kā nekas, taču tas ir par maz, lai kļūtu par nozares autoritāti.

Cik bieži publicēt jaunumus?

Parastiem blogiem vai uzņēmumu mājas lapām nav nepieciešams publicēt vairāk kā 3 rakstus nedēļā. Sākotnēji aktivitāte var būt lielāka un vēlāk var pietikt ar vienu, bet kvalitatīvu, seo optimizētu rakstu nedēļā. Ziņu portāli turpretim publicēs jaunumus daudzas reizes dienā. Tā ir viņu specifika, bet mūsu mērķis ir konkurēt savā nozarē, nevis ziņu biznesā.

Obligāti ieviesiet publicēšanas kalendāru un ievērojiet termiņus. Rakstu sagatavošana prasa laiku un bez konkrētu termiņu noteikšanas iespēja, ka atradīsies citi, svarīgāki darbi ir ļoti liela. Laba pieeja ir sagatavot vairākus rakstus uz priekšu un publicēt tos pakāpeniski. Tas nodrošina, ka pat steidzamu darbu lavīna neizjauc mājas lapas papildināšanu ar jauniem rakstiem.

Kam uzticēt rakstu sagatavošanu?

Uzņēmumiem, kuriem ir pietiekama kapacitāte un uzticēšanās darbinieku spējām, ir iespējams pašiem regulāri sagatavot saistošas publikācijas. Arī blogeri vai individuālie komersanti nereti uzņemas rakstīt saturu paši. Tas ir pieņemami, taču, lai sagatavotu seo optimizētu rakstu ir vajadzīgas priekšzināšanas un pieredze. Ja izlemjat rīkoties paši, pievērsiet uzmanību atslēgas vārdiem, konkurentiem un labas prakses standartiem.

Tiem, kas ir gatavi nopietni pievērsties satura rakstīšanai, ir pieejami vairāki risinājumi. Pirmkārt – pieņemt darbā papildus cilvēku, kas velta laiku tieši mājas lapas atjaunošanai. Šeit jāņem vērā, ka būs vajadzīgs laiks apmācībai, jāmaksā dažādi nodokļi. Tas var atmaksāties, ja izdodas atrast kvalificētu darbinieku un plānojat intensīvi publicēt jaunu informāciju. Pretējā gadījumā šis nav izdevīgs variants.

Otra iespēja – pirkt web lapas tekstus kā ārpakalpojumu. Izvēloties šo opciju, vajadzētu sadarboties ar pakalpojumu sniedzēju, kura klāstā ir seo teksti. Tie ir raksti, kas sagatavoti iedziļinoties nozares aktualitātēs un pēc labākajiem seo principiem. Šādi raksti nodrošina mājas lapu ar jaunu saturu un ir ar lielāku iespēju nokļūt Google top pozīcijās. Protams, panākumu iespēja palielinās, ja tiek pievērsta uzmanība arī seo optimizācijai.

Pirms pieņemt lēmumu, izvērtējiet, kurš no mājas lapas satura radīšanas variantiem ir Jums piemērotākais un finansiāli izdevīgākais. Ja ir nepieciešama palīdzība satura izveidē, sazinieties ar mums.